Polish Czech English Estonian French German Italian Russian Slovak Ukrainian

Warto odwiedzić Przemyśl - SP Stanisławów

Warto odwiedzić PrzemyślO tym, że Przemyśl jest bardzo urokliwym i skrywającym bogatą historię miastem, przekonali się niedawno uczniowie kl. IV-VII z SP Stanisławów, którzy mieli okazję je zwiedzić. Naszym wędrówkom towarzyszył wspaniały przewodnik. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Zniesienie - górujące nad Przemyślem wzgórze, którego nazwa upamiętnia pokonanie w tym miejscu Tatarów. Następnie przeszliśmy na Kopiec Tatarski, który według legendy usypany został przez Tatarów jako mogiła poległego w walce chana. Kolejnym punktem wycieczki była przejażdżka całorocznym torem saneczkowym, która bardzo przypadła uczniom do gustu. Emocji było co niemiara! Wreszcie przyszła kolej zwiedzania Starówki - zobaczyliśmy Zamek Królewski z XIV w., gotycką Bazylikę Archikatedralną Rzymskokatolicką, a także Archikatedrę Greckokatolicką. Zwiedziliśmy także Rynek z kamieniczkami i przeszliśmy trasą podziemną. Nasyciliśmy ducha, teraz należało dostarczyć coś dla ciała. Udaliśmy się na lody, które uważane są za najlepsze w Polsce. Na zakończenie odwiedziliśmy jeden z największych fortów Twierdzy Przemyśl z okresu I wojny światowej - Salis Soglio. Wycieczkę należy uznać za udaną, jednakże w Przemyślu trzeba by spędzić 2 tygodnie, by zwiedzić miasto "od podszewki". Wycieczkę zorganizowały panie: Ewa Knap, Regina Wojciechowska oraz Anna Adamczuk-Borys.