Czym jest profil zaufany?
Profil Zaufany ePUAP to darmowy, mobilny podpis elektroniczny do kontaktu z administracją – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Działa on podobnie jak odręczny podpis – identyfikuje osobę, która ten profil wykorzystuje. Wykorzystując Profil Zaufany klient może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do Urzędu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.
Aby utworzyć profil zaufany ePUAP należy:
- Założyć konto na stronie epuap.gov.pl (Zarejestruj się)
- Złożyć wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP w postaci elektronicznej.
- W ciągu 14 dni od daty przesłania wniosku, zgłosić się do Punktu Potwierdzającego w celu potwierdzenia Profilu Zaufanego ePUAP.
- Punkt Potwierdzający stwierdza tożsamość osoby wnioskującej na podstawie dowodu osobistego albo paszportu.
- Punkt potwierdzający, po pozytywnej weryfikacji danych, potwierdza profil zaufany ePUAP i odnotowuje to na wydrukowanym wniosku wraz z podaniem czasu potwierdzenia.
Urząd Miejski w Józefowie
ul. Kościuszki 37, 23-460 Józefów
pok. nr 1
tel. 84 6879652
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ważne:
Punkt Potwierdzania działa w godzinach pracy urzędu, tj. pn. - pt. w godz. 7:30 – 15:30
Dzięki Profilowi Zaufanemu można m.in.:
- Składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
- Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
- Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
- Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
- Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym, świadczenie 500+
- Złożyć wniosek, podanie do instytucji publicznej przez ePUAP
- Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego
- Uzyskać dostęp do aplikacji mObywatel
- Uzyskać dostęp do konta mPacjent
- I wiele innych, ciągle rozwijanych usług (www.gov.pl)